Happy Birthday Norway ?

All Posts
Forum IndexClown Hall

#1: Happy Birthday Norway ? Author: Pagor , Location: Strängnäs Södermanland Post Posted: Thu May 17, 2007 06:12 AM
    ----
Kjeeeempeee Flott Kooooseligt . Guleböööjj, trikååågutten.

Kult.

Well Glad Syttonde Mai anyway Smile

#2: Happy Birthday Norway ? Author: Rune , Location: Norway Post Posted: Thu May 17, 2007 06:26 AM
    ----
Smile Thx

Sitting here all dressed up atm and ready for some serious icecream and hot-dogs.

HIPP HURRA FOR NORGE! Smile

#3: Re: Happy Birthday Norway ? Author: Sascharim , Location: Sweden, Göteborg, Kungsladugård Post Posted: Thu May 17, 2007 06:35 AM
    ----
Paggy, you forgot these, kjempetorsk, cp truck and tallefjant

--------------------------------
En tysk,en svensk och en norrman skulle åka ut till djungeln och jaga. Första kvällen sa tysken jag har skjutit en buffel. Jaha sa svensken men jag sköt två antiloper. Jasså men jag sköt tre nopplisar. båda var nyfikna på vad nopplisar var men frågade inte utan sa bara jaha. Andra kvällen. Jag har skjutit två bufflar sa tysken stolt. jag har skjutit fem antiloper sa svensken stolt. jaha sa norsken men jag har skjutit fyra nopplisar. de avstod från att fråga igen.tredje kvällen.jag sköt bara en buffel idag sa tysken. jaha jag sköt tre antiloper sa svensken. jasså sa norrmannen idag sköt jag nio nopplisar. då kunde dom inte hålla sej utan frågade: men hör du vad är de där nopplisarna egentligen? då sa norrmannen det är små svarta gubbar som hoppar ut ur buskarna och säger no please.
--------------------------------
Vad kallas Intiligenta personer i norge?
- TURISTER
--------------------------------
En norsk och en svensk skulle tävla i det mest osannolika skämtet. Norsken började:
-Det var en gång en smart norsk...
-Stopp, stopp, stopp! sa svensken.
-Du har redan vunnit!
--------------------------------
En norrman gick till biblioteket för att låna en bok om teater. Bibliotekarien beslöt sig för att driva med honom. Han fick därför telefonkatalogen över Oslo med sig hem. Efter en tid kom mannen tillbaka med boken. Bibliotekarien undrade:
- Hur var boken?
- Jag tänkte inte så mycket på innehållet, men vilken uppsättning, med så många skådespelare.
--------------------------------
En liten kille sitter jämte en stor man i baren och säger,
- Hej, vill du höra en bra Norgehistoria?
Den stora killen flinade och sa:
- Jag råkar vara norrman. Och ser du de där två stora killarna längst bort i baren?
De är norrmän. Barens ägare är också norrman. Är du säker på att du vill berätta
Norgehistorien?
- Nej!, sa den lille killen och tittade sig omkring.
- Vad är det nu då? Är du rädd för oss?, frågade den store.
Den lille killen såg den store rakt i ögonen och sade:
- Nej, jag orkar bara inte förklara vitsen fyra gånger.
--------------------------------

dont we all love "Norgehistorier" Razz

Have a great 17th Norge





(for translation ask your local norweigan or swede)

#4: Happy Birthday Norway ? Author: Lightrunner , Location: Under a cork tree Post Posted: Thu May 17, 2007 07:08 AM
    ----
I'd love to join in..... but I haven't a clue what you're talking about Smile

#5: Happy Birthday Norway ? Author: Adenas , Location: The Tame South Post Posted: Thu May 17, 2007 07:21 AM
    ----
I think they've drunk too much schnapps. They start spelling things wrong and use non-existant letters like ö and å when they get tipsy. I know, I've seen it before Smile

#6: Happy Birthday Norway ? Author: Hefaistos , Location: Jotunheim Post Posted: Thu May 17, 2007 09:48 AM
    ----
Happy Birth day Norway, drink lots of beer and schnapps.

#7: Happy Birthday Norway ? Author: farwan , Location: Brussels Post Posted: Thu May 17, 2007 09:50 AM
    ----
Mais vous faites chier avec votre langage de viking! Pouvez parler Francais comme tout le monde non? C est un monde ca! Bete langue remplie de k entre les voyelles et de signes cabalistiques qui demandent un clavier de 600 touches! QU ON LES FASSE TAIRE TOUS AUTANT QU ILS SONT! Smile

#8: Happy Birthday Norway ? Author: Raine Post Posted: Thu May 17, 2007 11:44 AM
    ----
Thank you Smile

Have been out celebrating with my kids now Smile

17th of may is a great day Very Happy

Been eating icecream, sausages, drinking coke, hugging a lot of women, shaking hands with a lot of men, kissing my GF... hm... this starts to look like an ordinary day ^^

Gratulerer med dagen Norge Smile

#9: Happy Birthday Norway ? Author: Vargas Post Posted: Thu May 17, 2007 03:12 PM
    ----
Ty:)

I've walked 10 kilometers today:)
With screaming kids.
Do I deserve a beer? Oh yes!

#10: Happy Birthday Norway ? Author: Minimon , Location: Oslo Norway Post Posted: Thu May 17, 2007 07:10 PM
    ----
Thank you Smile i have been out all day and I had alots of fun Razz

#11: Happy Birthday Norway ? Author: Lightrunner , Location: Under a cork tree Post Posted: Thu May 17, 2007 08:57 PM
    ----
Can't believe you all get a day off just cause you're Vikings.... but who's going to argue Smile



Forum IndexClown Hall
Page 1 of 1